شاخه‌ها

راهنمای خرید سیسمونی

راهنمای خرید سیسمونی

احتمالاً وقتی وارد فروشگاه های سیسمونی می شوید از دیدن این همه تنوع وسایل نوزاد تعجب کرده اید و اگر برای خرید سیسمونی نمی دانید چکار کنید حق دارید، در این مقاله به شما کمک خواهم کرد تا با خیال راحت و کمترین هزینه خرید کنید. قطعاً با شرایط امروز، قیمت تمام شده سیسمونی برای اکثر ما ایرانی ها خیلی مهم هست پس باید مراقب باشیم اجناسی را خریداری کنیم که بدردبخور و باکیفیت باشند تا مجبور به پرداخت هزینه مجدد برای آن وسایل نشویم.
اگر دیدگاهتان در خرید این است که حتماً باید برای خرید سیسمونی نوزاد جنس مارک بخرم خُب تکلیفتان روشن است اما باتوجه به وضعیت سخت واردات کالا مراقب باشید که به اسم خرید اجناس مارک درنهایت اجناس ایرانی را با چند برابر قیمت به شما نفروشند
اگر هم جز آن دسته ای هستید که فقط می خواهید ارزان ترین جنس بازار سیسمونی را بخرید باید بگوییم شما موفق به انجام این کار خواهید شد اما مراقب باشید جنس بی کیفیتی نخرید که مجبور شوید چندین بار برای آن پول پرداخت کنید تا نیازتان برطرف شود و درنهایت دو سه برابر یک جنس با کیفیت که از ابتدا باید تهیه می کردید پول پرداخت کنید و یا لباسی بخرید که ایجاد حساسیت برای پوست نوزادتان بکند و آرامش را از شما و فرزندتان بگیرد و مجبور شوید هزینه های مختلف پزشک و پماد را پرداخت نمایید درحالیکه از ابتدا با خرید لباس نسبتاً باکیفیت و پنبه ای می توانستید جلوی به خطر افتادن سلامتی فرزندتان را بگیرید و هم هزینه ی درمان را متقبل نشوید.
بنابراین در این مقاله سعی خواهیم کردم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید با کمترین هزینه بهترین وسایل را تهیه کنید و اگر می خواهید کمتر هزینه کنید فقط اقلام ضروری را بخرید
هنگام انتخاب لباس نوزاد دقت داشته باشید که پارچه ی آن پنبه ای باشد و یا به میزان بسیار کم پلی استر داشته باشد.
سرهمی نوزاد بیش از هر لباس دیگر نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد هم سرهمی های نخی و هم سرهمی های مخمل و فوتر و گرم چرا که هم بخوبی نوزاد را می پوشاند و هم جلوه ی شیک و خوبی به نوزاد می دهد و هم بغل کردن و بیرون بردن نوزاد را راحت تر می کند.
از دیگر لباس های نوزاد که مخصوصا در یک سال اول بسیار مورد استفاده قرار می گیرد شلوار نوزاد است.
در بین لباس نوزاد دختر یا لباس نوزاد پسر، بادی ها(  به لباس زیردکمه دار نوزاد اصطلاحاً بادی می گویند، بادی رکابی همان رکابی زیردکمه دار و بادی کوتاه همان تیشرت زیردکمه دار و بادی بلند همان بلوز آستین بلند زیردکمه دار است ) بهتر و پرمصرف تر از بلوزهای ساده هستند.
دقت نمایید بسیاری مواقع لباس های جعبه ای از کیفیت پایینی برخوردار هستند و بیشتر بخاطر قیمت جذاب و ارزان بودنشان و شکیل بودن بسته بندی بفروش می رسند.
هنگام خرید لباس نوزاد حتماً پیشبند نخی و نایلونی نوزاد را در لیست خود بگذارید و حداقل 3-4 عدد تهیه نمایید، پیشبند ها بسیار به کارتان خواهند آمد و مانع کثیف شدن لباس و شستشو و تعویض بیشتر آنها می گردند.
کلاه نوزاد چه از نوع کشی و چه بندی جزء پرمصرف ها هستند چراکه بخوبی از پیشانی و سر و گوش فرزندتان مراقبت می کنند، دقت نمایید که شرایط نگهداری نوزاد علی الخصوص در 2 ماه اول بسیار با یک کودک یا فرد بزرگسال متفاوت است.
حتماً برای نوزاد دستکش نخی تهیه نمایید تا صورت خود را زخمی نکند، پاپوش پارچه ای نیز برای پاهای خوشگل نوزاد ضروری است، دستکش و پاپوش و کلاه بصورت ست نیز هست و می توانید دو سه دست تهیه نمایید.
ست لباس بیمارستانی نوزاد برای 1 ماه اول عالی است و نوزاد را می توانید با آنها شیکپوش به خانه آورید معمولاً دو دست ست لباس بیمارستانی نوزاد را مادران تهیه می کنند.
اگر می توانید از لباس هایی که بیمارستان به نوزادتان می دهد استفاده نکنید حتی در گران ترین بیمارستان های خصوصی نیز مشاهده شده که ارزان ترین لباس و بی کیفیت ترین را به نوزاد می دهند.
شیشه شیر نوزاد از جمله وسایلی است که حتماً باید بهترین باشد چرا که رابطه ی مستقیم با سلامتی نوزاد دارد، حتما شیشه شیر نچرال یا شیشه شیر شبیه سینه مادر تهیه نمایید.
در ادامه فارغ از لباس های نوزاد به 10 وسیله ی خیلی ضروری سیسمونی نوزاد خواهیم پرداخت:

1- کیسه آبگرم نوزاد: نوزاد در 2-3 ماه اول با دل درد و کولیک روبرو خواهد شد که ممکن است بسیار شدید باشد و مانع آرامش روز نوزاد و خواب او گردد و خواب را از چشمان شما برباید، به کمک کیسه آبگرم و ماساژ شکم نوزاد می توانید بصورت طبیعی بسیاری از دردهای او را کاهش دهید، همچنین از این وسیله با پر کردن آب سرد یا ولرم برای کاهش درد واکسن نوزاد و همچنین توزیع مناسب واکسن در بدن نوزاد، استفاده نمایید.

2- قنداق نوزاد: قنداق های جدید نوزاد کاملاً با آنچه در قدیم وجود داشت تفاوت دارند، قنداق به خواب بهتر نوزاد بسیار کمک می کند چرا که تداعی کننده شرایط رحم برای اوست، حتی به گفته متخصصین باعث کاهش دل دردهای روزهای ابتدایی او نیز خواهد شد. معمولاً نوزاد در طول خواب و در روزهای اول زیاد دست و پا میزند و همین تکان ها باعث بیدار شدن او می گردد، قنداق بخوبی مانع تکان خوردن دست های نوزاد می گردد و خواب باکیفیتی را برای فرزندتان به ارمغان می آورد.

3- قنداغ خوری نوزاد: برای آنکه به نوزادتان بخواهید در روزهای اول بدون مشکل آب قند و دارو بدهید حتماً به یک قنداغ خوری ( قندآب خوری نوزاد ) نیاز پیدا خواهید کرد.

4- کرم درمان ادرار سوختگی نوزاد: نوزاد در ماه های اول به تعداد زیاد دفع مدفوع و ادرار دارد و همین تعداد زیاد و قرار گرفتن پوست لطیف نوزاد در معرض ادرار و مدفوع باعث سوختگی های شدیدی در قسمت ناحیه تناسلی او می گردد که برای پیشگیری از این اتفاق ناگوار و درمان قرمزی و سوختگی پای نوزاد حتماً باید کرم درمان سوختگی را به همراه داشته باشید چه در داخل منزل چه در میهمانی و مسافرت و باتوجه به نظرات مادران عزیز بهترین کرم درمان ادرار سوختگی نوزاد کرم سودوکرم ایرلند است.

5- تب سنج نوزاد: بسیار پیش می آید که نوزاد بخاطر بیماری مختصر یا زدن واکسن دچار تب می شود و شما حتماً در این مواقع و در فاصله های زمانی بسیار کم باید از دمای بدن نوزاد مطلع شوید چراکه دمای تب بالای نوزاد آن هم بصورت مسمتر موجب به خطر افتادن سلامتی نوزاد می گردد، بنابراین همواره نیاز دارید تا یک تب سنج ساده دراختیار داشته باشید.

6- زیرانداز تعویض نوزاد: برای تعویض پوشک نوزاد حتماً به یک زیرانداز نیاز دارید که یک طرف آن ضدآب باشد و یک طرف آن پارچه ای یا حوله ای و نرم و راحت تا هم نوزاد روی آن راحت باشد و هم ضدآب بودنش مانع نشت کردن ادرار نوزاد به روی فرش و تخت و ... گردد. شما قطعاً به حداقل 2 زیرانداز تعویض نوزاد نیاز دارید تا درصورت کثیفی یکی از آن یکی استفاده نمایید.

7- خشک کن نوزاد: پس از تعویض پوشک نوزاد و شستشوی او و حتی پس از حمام نوزاد به پارچه خشک کن نوزاد نیاز دارید تا او را خشک نمایید، از مزیت های خشک کن نوزاد این است که کم حجم است و همه جا براحتی می توانید همراه خود ببرید و دیگر آنکه بخوبی آب بدن نوزاد را جذب می کند و همچنین درصورتیکه هنگام خشک کردن نوزاد کثیف گردید براحتی قابل شستن است. فقط دقت نمایید که پارچه خشک کن نوزاد پنبه ای تهیه نمایید و حداقل 2-3 عدد نیاز پیدا خواهید کرد.

8- پتو نوزاد: برای گرم نگه داشتن نوزاد به پتو نیاز دارید، بهتر است از یک پتو که کلاهدار باشد استفاده نمایید چرا که برای بیرون بردن نوزاد بسیار عالی است و بخوبی می توانید نوزاد را دورپیچ نمایید و گرم و محافظت شده و ایمن با خود به بیرون از منزل ببرید.

9- پوآر بینی نوزاد یا فین گیر نوزاد : بینی نوزاد به دفعات دچار گرفتگی می شود و همین گرفتگی بینی و جلوگیری از تنفس صحیح نوزاد باعث آزار نوزاد مخصوصاً زمان شیر خوردن او می گردد. باتوجه به کوچک بودن سوراخ بینی نوزاد و حساس بودن پوست نوزاد، برای تمیز کردن داخل بینی نوزاد به یک وسیله نیاز دارید که به آن پوار بینی نوزاد یا فین گیر نوزاد می گویند.

10- داروخوری نوزاد: برای آنکه انواع قطره ها و ویتامین ها و داروهای مورد نیاز نوزاد را بتوانید براحتی به او بدهید بدون آنکه در خوردن آنها دچار مشکل گردد و همه ی آنچه را که مورد نیاز بدن او است و پزشک به عنوان دوز مورد نیازش تجویز نموده است بتواند مصرف کند حتماً به یک داروخوری که میزان سی سی دارو یا ویتامین در آن مشخص باشد نیاز خواهید داشت.

لیست وسایل سیسمونی نوزاد:

در انتها چک لیست کامل سیسمونی نوزاد را خدمت شما ارائه می دهیم، انتخاب با شماست ، اما باتوجه به تجربه ی ما یک سری از وسایل ضروری هستند و می بایست قبل از تولد نوزاد یا در ماه اول تهیه شوند و برخی نیز چندان ضروری نیستند و می توانید نخرید یا در ادامه ی زندگی نی نی خوشگلتان آنها را تهیه نمایید. آن وسایلی که ضروری هستند را با ذکر کلمه ضروری در جلوی آن آیتم مشخص نموده ایم

برای دریافت راهنمایی رایگان و پاسخ به تمامی سوالهایتان در واتساپ لطفاً کلیک نمایید

  1. پتو ساده
  2. پتو کلاهدار نوزاد و دورپیچ (   ضروری )
  3. خشک کن نوزاد ( ضروری )
  4. حوله کلاهدار نوزاد ( ضروری )
  5. حوله تن پوش
  6. حوله دستی ( ضروری )
  7. وان حمام یا آسان شور برای بعد از 6 ماه ضروری
  8. توری یا ابر وان نوزاد( ضروری )
  9. لیف نوزاد ( ضروری )
  10. پوپت وان نوزاد ( ضروری )
  11. گوش پاکن نوزاد ( ضروری )
  12. کتاب حمام نوزاد ( ضروری )
  13. شامپو سر وبدن ( ضروری )
  14. لوسیون, و کرم مرطوب کننده نوزاد
  15. روغن مرطوب کننده و ماساژ نوزاد ( ضروری )
  16. پودر و کرم سوختگی نوزاد ( ضروری )
  17. صابون ترجیحا مایع
  18. دستمال مرطوب( ضروری )
  19. پوشک نوزاد ( ضروری )
  20. شورت آموزشی نوزاد
  21. سرویس غذاخوری ( ضروری )
  22. قاشق و چنگال ( ضروری )
  23. سرویس قابلمه( ضروری )
  24. غذاساز
  25. لیوان کودک
  26. فلاسک مخصوص نوزاد ( ضروری )
  27. تب سنج نوزاد ( ضروری )
  28. پوار بینی نوزاد ( ضروری )
  29. شیشه شیرخوری نوزاد ( ضروری )
  30. قنداغ خوری نوزاد
  31. پستانک نوزاد ( ضروری )
  32. قاب پستانک( ضروری )
  33. بندپستانک( ضروری )
  34. شیر گرمکن
  35. دستگاه استریل شیشه و ملزومات
  36. دستگاه بخور نوزاد
  37. دستمال آروغ( ضروری )
  38. شیشه شور ( ضروری )
  39. ست ناخنگیر و قیچی نوزاد ( ضروری )
  40. شانه برس نوزاد ( ضروری )
  41. توری میوه خوری نوزاد ( ضروری )
  42. سرلاک خوری نوزاد ( ضروری )
  43. داروخوری نوزاد ( ضروری )
  44. دندانگیر نوزاد ( ضروری )
  45. زیرانداز تعویض نوزاد نایلونی و پارچه ای یا مخمل ( ضروری )
  46. پشه بند نوزاد ( ضروری )
  47. رختخواب دم دستی ( ضروری )
  48. سرویس روتختی نوزاد
  49. تشک کریر و کالسکه
  50. قنداق فرنگی نوزاد
  51. ساک حمل یا کریر
  52. جوراب و پاپوش ( ضروری )
  53. کلاه و دستکش نخی ( ضروری )
  54. بالش گرد نوزاد
  55. بالش شیردهی( ضروری )
  56. بالش بارداری نوزاد ( ضروری )
  57. پد سینه شیردهی ( ضروری )
  58. رابط سینه ( ضروری )
  59. آغوشی نوزاد ( ضروری )
  60. کرم شقاق سینه
  61. سوتین شیردهی( ضروری )
  62. کاور و حجاب شیردهی ( ضروری )
  63. اسباب بازی مناسب سن تا 1 سال( ضروری )
  64. لباس نخی راحتی نوزاد ( سایز صفر, یک, دو, سه, هر کدام سه دست حدودا ( زیردکمه دار رکابی و کوتاه و بلند ، شلوار ، بلوز جلودکمه و کلاه بندی و کلاه کشی و دستکش و روسری ) خیلی ضروری
  65. قنداق چسبی نوزاد ( ضروری )
  66. کیسه آبگرم آبسرد نوزاد ( ضروری )
  67. کلاه حمام نوزاد ( ضروری )
  68. مسواک انگشتی نوزاد ( ضروری )
  69. سطل زباله پوشک ( ضروری )
  70. کمد لباس ( ضروری )
  71. چوب لباسی نوزاد ( ضروری )
  72. ژاکت و لباس گرم ( ضروری )
  73. ست لباس بیمارستانی نوزاد ( ضروری )
  74. سرهمی نوزاد در سایزهای مختلف( ضروری )
  75. لباس بیرون و مهمانی ( ضروری )
  76. زیرپوش زیردکمه دار و رامپرز و شلوار نخی( ضروری )
  77. ساک لوازم کودک ( ضروری )
  78. پیش بند 3_4 عدد از جنس های مختلف و سایز های مختلف پارچه ای و نایلونی و لباسی ( ضروری )
  79. عروسک موزیکال ( ضروری )
  80. جغجغه در سایز و مدلهای مختلف( ضروری )
  81. مچ بند جغجغه ای نوزاد
  82. آویز موزیکال تخت نوزاد
  83. تشک بازی نوزاد
  84. غلت گیر نوزاد
  85. بالش ضد خفگی نوزاد
  86. کهنه شور
  87. پودر یا مایع شستشو لباس
  88. واکر یا روروئک
  89. گهواره
  90. نی نی لای لای
  91. صندلی غذا
  92. تخت و کمد کودک
  93. پرده و فرش اتاق کودک
  94. چراغ خواب کوچک ( ضروری ) برای شیردهی درشب

نظرات بازدیدکنندگان