شاخه‌ها

شورت آموزشی

شورت آموزشی

شورت آموزشی چیست

شورت آموزشی کودک

 

ابتدا باید مطمئن شوید کودک تان به سن مناسبی رسیده و آمادگی نسبی برای پذیرفتن شورت آموزشی، لگن یا قصری کودک و رابط و تبدیل توالت فرنگی را دارد، یا اگر میخواهید بدانید هنوز کنار گذاشتن پوشک برایش زود است، باید به دنبال علائمی باشید که شما را هدایت کند.

به عنوان مثال :

کودک شما اعلام میکند ؛ که پوشک او مرطوب و خیس است .

کودک شما مفهوم ادرار کردن و خیس شدن را درک میکند .

کودک شما در طول روز 2 ساعت یا بیشتر خشک میماند .

کودک شما با پوشک خشک از خواب بیدار میشود .

کودک شما شلوار خود را پایین میاورد و دوباره می پوشد .

حال زمان آن است که شورت آموزشی به کودک خود بپوشانید که عمدتا بین 12ماه تا 3 سال در کودکان این اتفاق رخ میدهد .

برای اینکه کودک پا گذاشتن به دوره جدید زندگی خود را حس کند ، شورت آموزشی به کودک بپوشانید زیرا جنس شورت آموزشی با پوشک متفاوت هست و کودک این را درک میکند و به او بگویید قبل از خیس شدن به شما بگوید دستشویی دارد .

 

شورت آموزشی

شورت آموزشی چیست و چگونه فرزندم را از پوشک بگیرم؟

 

شورت آموزشی یک وسیله کاربردی برای تغییر وضعیت زندگی کودک از پوشک به شورت معمولی و لباس عادی است. به کمک شورت آموزشی همانند میلیونها مادری که توانسته اند فرزندشان را از پوشک بگیرند، شما نیز می توانید فرزندتان را از پوشک بگیرید و به او توالت رفتن و یا استفاده از قصری کودک را آموزش دهید

جنس داخلی شورت آموزشی شبیه پارچه ای است که در شورت استفاده میشود تا کودک به پوشیدن لباس زیر عادت کند، درونش از حوله و الیاف و پارچه جاذب استفاده میکنند که جلوی نشتی به خاطر دیر رسیدن به دستشویی را بگیرد .

با کمک این شورت کودک به محض خیس شدن متوجه خواهد شد، چون جذب این شورت ها خوب است اما به مانند پوشک نیست. با تکرار احساس خیسی و رطوبت، حافظه ی پوستی، به کودک یادآوری خواهد کرد که اتفاق غیر عادی رخ داده است.

بدین ترتیب به مرور آموزش می بیند که بیشتر کنترل ادرار و مدفوع خود را داشته باشد .

شورت آموزشی کودک

 

از پوشک گرفتن کودک

 

استفاده از توالت و یا قصری کودک را هنگامی به کودک آموزش دهید که هم شما و هم کودک برای اینکار آمادگی کامل داشته باشید. اگر شاغل هستید یک الی سه هفته مرخصی بگیرید زیرا باید تمام وقت در خدمت کودک دلبند خود باشید .

والدین نیز دائماً نگرانند که هنگام از پوشک گرفتن، فرزند شان همه جا را کثیف کند و این مسئله آن‌ها را آزار می‌دهد.

برای آن که فرزندتان را از پوشک بگیرید، راه‌های متعددی وجود دارد. یکی از این راه‌ها بهترین نتیجه را داده است و تمیزترین روش بوده است، استفاده از شورت آموزشی کودک است .

در ابتدای فرایند از پوشک گرفتن، او هنوز به کنترل کردن کامل خود عادت ندارد؛ در نتیجه ممکن است گاهی کنترل خود را از دست بدهد. به همین خاطر یک لایه جاذب از جنس پارچه درون این شورت آموزشی برای از پوشک گرفتن کودک استفاده شده است.

وقتی شورت آموزشی خیس شد به اعصاب خود مسلط باشید و به آرامی به کودکتان بگویید که بار دیگه زودتر به طرف دستشویی برود و شما را باخبر کند و مدام این را تکرار کنید و برای او مشوق هایی درنظر بگیرید.

باید در نظر داشته باشید که بد رفتاری و کم حوصلگی هنگام این آموزش ها ممکن است عواقب منفی و زیانبخشی مانند ممانعت کودک از رفتن به دستشویی و یبوست های شدید، لجبازی کودک و یا به تعویق افتادن طولانی یادگیری از سوی کودک شود .

پس ضمن پرهیز از خشونت و بدرفتاری با کودک، فقط نا خشنودی خود را از کثیف کردن لباسش با محبت و مهربانی به کودک نشان دهید.

شورت آموزشی

 

انواع شورت آموزشی

 

تنوع در میان شورت های آموزشی بسیار زیاد است ولی آنچه که بیشتر آنها را متفاوت میسازد قابل شستشو بودن یا یکبار مصرف بودن شورت های آموزشی میباشد، همچنین باید گفت شورتهای آموزشی متداول در ایران به دو نوع حوله ای و دکمه دار تقسیم می شوند، شورت های حوله ای براساس وزن کودک سایزهای مجزایی دارند و معمولاً از 2 یا 3 لایه تشکیل شده اند و دارای یک لایه حوله ای جاذب داخلی و در تماس با بدن کودک و یک لایه نایلونی و مقاوم در برابر رطوبت در قسمت بیرونی هستند و شورت آموزشی دکمه ای قابل سایزبندی می باشد و مادر می تواند براساس جثه کودک سایز آن را کوچک یا بزرگ نماید، شورت های آموزشی دکمه ای معمولاً 3 یا 4 لایه هستند و از یک لایه پارچه ای داخلی و در تماس با بدن کودک و یک لایه میانی نایلونی ضدآب و یک پارچه پلی استری و مقاوم بیرونی و همچنین یک پد حوله ای جاذب در قسمت وسط شورت تشکیل شده اند.

 

شورت آموزشی حوله ای ( قابل شستشو ) :

 

شورت های آموزشی حوله ای یا پارچه ای حسی شبیه حس لباس زیر معمولی را به وجود می آورد و شورت آموزشی از لایه جاذب آب تشکیل شده است و به لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر از مدل یک بار مصرف آن هستند و همچنین با محیط زیست سازگارتر هستند. شورت آموزشی حوله ای به گونه ای است که در صورتیکه کودک اختیار خود را از دست بدهد یک فرصت مجدد جهت رسیدن به دستشویی داشته باشد و نم پس ندهد و خرابکاری نشود .

شورت آموزشی نوزاد

 

شورت آموزشی دکمه ای ( قابل شستشو ) :

 

در شورت آموزشی دکمه ای باید پد پارچه ای مثل کهنه بچه یا پد حوله ای درون شورت قرار گیرد تا جاذب آب شود و در بالاتر در مورد ساختار آن گفته شده است.

شورت آموزشی کودک

شورت آموزشی

 

شورت یکبار مصرف ( شورت پوشکی ) :

 

شورت‌های یک بار مصرف عملکرد و احساسی همچون پوشک خواهند داشت. کودک پس از تخلیه خود در مقایسه با شورت‌های پارچه ای آموزشی احساس رطوبت نخواهد داشت زیرا این نوع شورتها رطوبت را به پوست انتقال نمی‌دهند بنابراین برای گرفتن کودک از پوشک مناسب نمیباشند .

 

 

پوشک دائمی چیست ؟

اگر شما نوزاد یا کودکی دارید که پوشک نیاز دارد قطعاً هزینه سنگین تهیه پوشک شما را آزرده کرده، مای نی نی به شما استفاده از پوشک دائمی را پیشنهاد میدهد. پوشک دائمی قابل شستشو جایگزین مناسب پوشکهای یکبار مصرف است. هر پوشک دائمی دارای یک پد پارچه ای یا حوله ای بسیار لطیف و جاذب و سازگار با پوست کودک دلبند شما میباشد و به هیچ وجه موجب سوختگی یا ملتهب شدن پوست بدن فرزندتان نمی شود.

پوشک دائمی

 

مزایا و معایب شورت آموزشی برای کودکان

فواید شورت آموزشی برای کودک :

 

یکی از فواید شورت آموزشی شباهت آن به لباس زیر است که کودک به شورت عادت میکند ضمن اینکه پوشیدن آن نیز راحت میباشد .

خیال پدر و مادر در مهمانی و بیرون راحت است و در صورت کوچکترین نشتی کودک را به دستشویی میبرند .

در صورتی که نمونه باکیفیت شورت آموزشی را خریداری نمایید , شاهد نم پس دادن شورت آموزشی نخواهید بود .

براحتی به کمک شورت آموزشی می توانید فرزندتان را از پوشک بگیرید و در طی این فرآیند مانع کثیف شدن فرش و تخت کودک و ... شوید.

 

مضرات شورت آموزشی برای کودک:

 

چنانچه مادر یا پدر رفتاری شبیه به پوشک را برای شورت آموزشی اعمال نمایند ؛ یعنی اجازه دهند که کودک درون شورت آموزشیِ خیس خود بماند و به او هشدار ندهند که نباید شورت خود را خیس کند و باید زودتر دستشویی خود را بگوید، پوشیدن شورت آموزشی عملاً فایده ای ندارد و روند گرفتن کودک از پوشک را به تاخیر میاندازد .

پس اگر کسی شورت آموزشی را رد مینماید و یا آن را بی فایده می داند تنها به این دلیل میباشد .

لطفاً و حتماً شورت آموزشی خریداری نمایید که ضد حساسیت باشد زیرا با پوست کودک تماس دارد .

 

بهترین روش برای گرفتن کودک از پوشک

از اینکه کودک از خیس شدن لباس زیر خود ناراحت میشود پس برای اون شورت آموزشی تهیه کرده و به او آموزش میدهیم که قبل از خیس شدن خودش را زودتر به دستشویی برساند و چون برخی از کودکان نیز از توالت ترس دارند, برایش تبدیل توالت فرنگی یا توالت مخصوص کودکان تهیه کرده و او را تشویق میکنیم که از آن استفاده کند و در صورت لزوم پاداش و جایزه هم درنظر میگیریم.

 

نحوه استفاده از شورت آموزشی کودک

 

استفاده از شورت آموزشی نوزاد برای او بسیار راحت است و والدین می‌توانند به منظور استفاده مناسب‌تر و آموزش راحت‌تر کودک در رفتن به دستشویی و گرفتن کامل او از پوشک، از یک شورت آموزشی مناسب استفاده کنند.

 

ویدئوهای زیر نحوه کارکرد شورت آموزشی کودک را نشان می دهد:

 

شورت آموزشی از کجا بخریم؟

 

با توجه به اینکه دستگاه تناسلی کودکان بسیار حساس است و خیلی زود عفونت می‌کند می بایست شورتی را خریداری نمایید که پارچه یا حوله یا پد حوله ای داخلی آن که در تماس با پوست حساس کودک می باشد از الیاف کاملاً ضدحساسیت تولید شده باشد و اگر شورت آموزشی حوله ای خریداری می نمایید می بایست آن شورت دارای کش آزاردهنده در قسمت کمر و ران نباشد و اگر شورت آموزشی دکمه ای خریداری می نمایید می بایست دارای دکمه های محکم باشد تا براحتی هرز و بلااستفاده نشود،بهتر است شورت آموزشی کودک را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. رضایت بالای مشتریان و همچنین سابقه مای نی نی به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی دارنده ی شورت آموزشی دکمه ای نشان می‌دهد که کیفیت محصولات مای نی نی کاملا مناسب است و چون طرح های عروسکی دارد، کودک جذب میشود و کودک شما در اثر استفاده از این شورت آموزشی هیچ آسیبی نخواهد دید.

 

جنس شورت آموزشی

 

شورت‌های آموزشی کودک را اغلب از جنس کتان و پنبه تهیه می‌کنند و برای جلوگیری از نم دادن، معمولا قسمت بیرونی آن‌ها را با پلاستیک یا پارچه های پلی استر محکم می‌دوزند و در برخی موارد دو لایه بیرونی شورت را از پارچه تهیه می‌کنند و لایه‌های میانی آن از الیاف عایق است.

شورت آموزشی دخترانه

 

شورت آموزشی نوزاد دختر و پسر

 

تفاوتی بین شورت آموزشی دختران و شورت آموزشی پسران وجود ندارد و اغلب شخصیت های کارتونی و خوشگل دارند که شما برای جذب بیشتر کودک خود میتوانید شخصیت و رنگ مورد علاقه کودک خود را خریداری کنید .

 

شورت آموزشی یا پوشک دائمی

 

پوشک های دائمی در واقع نوعی از شورت های آموزشی هستند که درونشان پدیکبار مصرف یا پد قابل شستشو دارند و یا می توانید از کهنه بچه برای داخل آن استفاده نمایید. به طور کلی پوشک دائمی قابل شستشو هستند و در هزینه خانواده صرفه جویی میشود و می توانید آنها را جایگزین پوشک نمایید. این پوشک های دائمی قابل بازیافت و سازگار با طبیعت هستند و برخلاف پوشک های یکبار مصرف فاقد مواد شییمایی هستند و برای سلامت و پوست کودک مفید میباشند.

 

قیمت شورت آموزشی

 

قیمت شورت آموزشی با توجه به نوع، کیفیت، برند و جنس آن تعیین می شود. برای مشاهده و خرید انواع شورت آموزشی کودک میتوانید از همین صفحه در سایت مای نی نی اقدام کنید.

شورت آموزشی چیست

 

شورت آموزشی یکبار مصرف یا دائمی؟

 

شورت آموزشی یکبار مصرف یا همان شورت پوشکی بیشتر برای کودکان 2 تا 3 سال مناسب است که در شب نمیتوانند خودشان را کنترل کنند استفاده شود .

زیرا در شورت پوشکی خیسی روی تن کودک باقی نمیماند بنابراین با پوشک فرقی ندارند و برای گرفتن کودک از پوشک مناسب نیست. ثانیاً قیمت بالا و ناسازگاری با محیط زیست هم به همراه دارد.

 

فروشگاه شورت آموزشی

 

در فروشگاه اینترنتی مای نی نی می توانید انواع شورت آموزشی را با مارکهای مختلف و انواع حوله ای و دکمه ای مشاهده و براحتی خرید و درب منزل دریافت نمایید.

 

خرید اینترنتی شورت آموزشی

 

از آنجایی که شورت آموزشی به طور مستقیم با بدن کودک در ارتباط است، حتماً باید به مواد تشکیل‌دهنده آن نیز توجه کرد. موادی که برای تهیه شورت آموزشی به کار رفته، نباید باعث ایجاد حساسیت در کودک شود پس از فروشگاه های اینترنتی معتبر و مطمئنی خرید نمایید که خیالتون راحت باشد . در فروشگاه اینترنتی مای نی نی همانطور که در نظر مشتریان عزیز مشاهده مینمایید ، بهترین شورت های آموزشی ارائه میگردد .

نظرات بازدیدکنندگان