شاخه‌ها

دندانگیر نوزاد

دندانگیر نوزاد

دندانگیر نوزاد

دندانگیر نوزاد چیست؟ کار دندانگیر نوزادی چیست؟ لثه گیر نوزاد درست است یا دندانگیر نوزاد؟ دندان گیر از چند ماهگی کاربرد دارد؟ مضرات دندانگیر چیست؟ فرزندم هنگام دندان درآوردن خیلی اذیت می شود، لثه هایش ملتهب است و می خارد و دائم دندان های بیرون زده و لثه هایش را بهم می فشارد، آیا راهی برای آرام کردن لثه هایش وجود دارد؟ استفاده از ژله های آرام کننده و سِر کننده برای کاهش التهاب و درد لثه مجاز است و ضرری برای فرزندم ندارد؟ کدام دندانگیر بهتر است؟ دندانگیر نوزادی سیلیکونی یا دندانگیر مایع دار یا دندانگیر دستکشی؟ قیمت دندانگیر نوزاد چقدر است؟ دندانگیر نوزاد را از کجا بخرم، از داروخانه یا فروشگاه های سیسمونی؟ دندانگیر مای نی نی بهتر است یا دندانگیر دیجی کالا؟ جدیدترین مدل دندانگیر 1401 و 1402 چیست؟


در این مقاله سعی می کنیم به تمام سوالات شما مادران و پدران عزیز پاسخ دهیم، چنانچه سوالی دارید که در متن، پاسخ آن را نیافته اید حتما برای ما در قسمت ثبت نظرات یا ارتباط با ما ارسال بفرمایید، سریعا پاسخگوی سوالاتتان خواهیم بود.

دندانگیر از چند ماهگی کاربرد دارد؟


یکی از پر مخاطره ترین روزهای دوره نوزادی آغاز دندان در آوردن اوست. نوزادان در سنین متفاوت معمولا از 3 الی 4 ماهگی به بعد با خارش های لثه که اجتناب ناپذیراست روبرو می شوند و کم کم دندان هایشان نیش می زند و شروع به نمایان شدن می کند.
استفاده از یک دندانگیر نوزادی خوب میتواند این التهابات لثه و خارش ها را کمتر نماید و به نوزاد در تحمل دردهای دندان درآوردن کمک نماید.

کاربرد دندانگیر نوزادی چیست چه کار مفیدی انجام میدهد ؟

با ایجاد فشار و جویدن توسط نوزاد درد لثه کمتر میشود و دندانگیر نوزادی مانع گریه و بیقراری نوزادان می شود مخصوصاً اگر این دندانگیر نوزادی چنان کارایی داشته باشد که درون فریزر قرار داده و سپس دست نوزادتان بدهید. زیرا سرما درد حاصل از دندان درآوردن نوزادان را تسکین میدهد. البته ناگفته نماند که نیازی نیست که دندانگیر یخ بزند، کافی است مقداری سرد شود تا حس بهتری به کودک بدهد.


هنگام خرید دندانگیر به چه نکاتی می بایست دقت نماییم؟


دندانگیر نوزاد چون وسیله ای است که با دهان نوزاد ارتباط دارد پس دقت کنید که از برند معتبر تهیه کنید تا ماده مضر و خطرناکی مثل BPA نداشته باشد

دقت کنید دندانگیر نوزادی باید فاقد مواد ریز و جداشدنی باشد تا زمانیکه نوزاد آن را در دهانش قرار می دهد موجب آسیب و خطر برای او نگردد .

قابلیت در دست گرفتن دندانگیر نوزادی برای نوزاد بسیار راحت باشد .

دندانگیر نوزادی بدلیل اینکه وسیله ای هست که در دهان نوزاد قرار میگیرد می بایست به رعایت بهداشت آن دقت ویژه ای داشته باشید و استرلیزه نمایید .

دندانگیر نوزادی برآمدگی های آزاردهنده نداشته باشد و سایز آن مناسب کودک باشد نه آن قدر ریز که کودک در دهان خود برده و باعث خطر شود و نه آن قدر بزرگ که کودک توانایی در دست گرفتنش را نداشته باشد و بدون استفاده باشد.

  دندانگیر نوزادی  در جنس های مختلفی موجود میباشد : سیلیکونی , چوبی ,  پلاستیکی , ژله ای , لاستیکی و آبدار

از نظر شکل هم دندانگیر نوزادی انواع مختلفی دارد: حلقه ای , دندانگیر دسته کلید, عروسکی و حیوانات خاص , انواع میوه ها , اشکال هندسی, شکل پستانک, مسواک مانند و ...

توصیه می شود از دندانگیرهای دستکشی استفاده ننمایید چراکه امکان استریل کردنشان کم است و همچنین باتوجه به اینکه کودک فکر می کند دست خود را می مکد ممکن است این حرکت در ذهن او باقی بماند و در آینده نیز این عادت همراهش بماند و دائماً انگشتانش را داخل دهانش بگذارد.

درست است که دندانگیر برندهای بسیار معروف گران قیمت هستند اما همواره این قانون صدق نمی کند که جنس گرانتر کیفیت و کارایی بهتری دارد بهتر است از نظرات مادران استفاده نمایید و کالایی را تهیه نماییدکه هم قیمت و هم کارایی مناسبی داشته باشد.

نظرات بازدیدکنندگان