شاخه‌ها

10 وسیله ضروری سیسمونی نوزاد

10 وسیله ضروری سیسمونی نوزاد

10 وسیله ضروری سیسمونی نوزاد

نوزاد تازه متولد شده وسایلی را نیاز دارد که مخصوص به خود اوست و شاید آن وسایل را یک بزرگسال یا کودک هرگز در زندگی خود استفاده ننماید، وسایلی که بخاطر جثه ریز نوزاد یا حساس بودن نگهداری او ساخته شده اند. البته در این مقاله به لباس ها و پوشش نوزاد کاری نخواهیم داشت و تنها در مورد وسایل مورد نیاز او صحبت خواهیم کرد.

همانطور که در فروشگاه های سیسمونی و پیج ها و سایت های خرید سیسمونی دیده اید برای نوزاد تازه متولد شده هزاران وسیله ی جورواجور تولید و ارائه شده است، وسایلی که در نگاه اول پدر و مادرها را ممکن است متعجب کند مخصوصاً آقایان را وقتی می بینند برای تکان دادن نوزاد گهواره برقی وجود دارد که خودش نوزاد را تکان می دهد یا یک چیزی مثل کیسه ی کانگورو که پدر و مادر به خود می بندند و نوزاد را راحت با آن حمل می کنند البته اسمش آغوشی نوزاد است.

در این مقاله می خواهیم از بین هزاران وسیله سیسمونی نوزاد 10 وسلیه ضروری سیسمونی را معرفی نماییم که بدون آنها قطعاً برای نگهداری نوزاد به مشکل برخواهید خورد، شاید دیگر وسایل مورد نیاز را بشود چشم پوشی کرد و به نوعی رفع نیاز کرد اما اگر این 10 وسیله را نداشته باشید، دیر یا زود به فکر تهیه آن خواهید افتاد و حتی ممکن است بدون آنها سلامتی فرزندتان به خطر بیافتد

1- کیسه آبگرم نوزاد: نوزاد در 2-3 ماه اول با دل درد و کولیک روبرو خواهد شد که ممکن است بسیار شدید باشد و مانع آرامش روز نوزاد و خواب او گردد و خواب را از چشمان شما برباید، به کمک کیسه آبگرم و ماساژ شکم نوزاد می توانید بصورت طبیعی بسیاری از دردهای او را کاهش دهید، همچنین از این وسیله با پر کردن آب سرد یا ولرم برای کاهش درد واکسن نوزاد و همچنین توزیع مناسب واکسن در بدن نوزاد، استفاده نمایید.

2- قنداق نوزاد: قنداق های جدید نوزاد کاملاً با آنچه در قدیم وجود داشت تفاوت دارند، قنداق به خواب بهتر نوزاد بسیار کمک می کند چرا که تداعی کننده شرایط رحم برای اوست، حتی به گفته متخصصین باعث کاهش دل دردهای روزهای ابتدایی او نیز خواهد شد. معمولاً نوزاد در طول خواب و در روزهای اول زیاد دست و پا میزند و همین تکان ها باعث بیدار شدن او می گردد، قنداق بخوبی مانع تکان خوردن دست های نوزاد می گردد و خواب باکیفیتی را برای فرزندتان به ارمغان می آورد.

3- قنداغ خوری نوزاد: برای آنکه به نوزادتان بخواهید در روزهای اول بدون مشکل آب قند و دارو بدهید حتماً به یک قنداغ خوری ( قندآب خوری نوزاد ) نیاز پیدا خواهید کرد.

4- کرم درمان ادرار سوختگی نوزاد: نوزاد در ماه های اول به تعداد زیاد دفع مدفوع و ادرار دارد و همین تعداد زیاد و قرار گرفتن پوست لطیف نوزاد در معرض ادرار و مدفوع باعث سوختگی های شدیدی در قسمت ناحیه تناسلی او می گردد که برای پیشگیری از این اتفاق ناگوار و درمان قرمزی و سوختگی پای نوزاد حتماً باید کرم درمان سوختگی را به همراه داشته باشید چه در داخل منزل چه در میهمانی و مسافرت و باتوجه به نظرات مادران عزیز بهترین کرم درمان ادرار سوختگی نوزاد کرم سودوکرم ایرلند است.

5- تب سنج نوزاد: بسیار پیش می آید که نوزاد بخاطر بیماری مختصر یا زدن واکسن دچار تب می شود و شما حتماً در این مواقع و در فاصله های زمانی بسیار کم باید از دمای بدن نوزاد مطلع شوید چراکه دمای تب بالای نوزاد آن هم بصورت مسمتر موجب به خطر افتادن سلامتی نوزاد می گردد، بنابراین همواره نیاز دارید تا یک تب سنج ساده دراختیار داشته باشید.

6- زیرانداز تعویض نوزاد: برای تعویض پوشک نوزاد حتماً به یک زیرانداز نیاز دارید که یک طرف آن ضدآب باشد و یک طرف آن پارچه ای یا حوله ای و نرم و راحت تا هم نوزاد روی آن راحت باشد و هم ضدآب بودنش مانع نشت کردن ادرار نوزاد به روی فرش و تخت و ... گردد. شما قطعاً به حداقل 2 زیرانداز تعویض نوزاد نیاز دارید تا درصورت کثیفی یکی از آن یکی استفاده نمایید.

7- خشک کن نوزاد: پس از تعویض پوشک نوزاد و شستشوی او و حتی پس از حمام نوزاد به پارچه خشک کن نوزاد نیاز دارید تا او را خشک نمایید، از مزیت های خشک کن نوزاد این است که کم حجم است و همه جا براحتی می توانید همراه خود ببرید و دیگر آنکه بخوبی آب بدن نوزاد را جذب می کند و همچنین درصورتیکه هنگام خشک کردن نوزاد کثیف گردید براحتی قابل شستن است. فقط دقت نمایید که پارچه خشک کن نوزاد پنبه ای تهیه نمایید و حداقل 2-3 عدد نیاز پیدا خواهید کرد.

8- پتو نوزاد: برای گرم نگه داشتن نوزاد به پتو نیاز دارید، بهتر است از یک پتو که کلاهدار باشد استفاده نمایید چرا که برای بیرون بردن نوزاد بسیار عالی است و بخوبی می توانید نوزاد را دورپیچ نمایید و گرم و محافظت شده و ایمن با خود به بیرون از منزل ببرید.

9- پوآر بینی نوزاد یا فین گیر نوزاد : بینی نوزاد به دفعات دچار گرفتگی می شود و همین گرفتگی بینی و جلوگیری از تنفس صحیح نوزاد باعث آزار نوزاد مخصوصاً زمان شیر خوردن او می گردد. باتوجه به کوچک بودن سوراخ بینی نوزاد و حساس بودن پوست نوزاد، برای تمیز کردن داخل بینی نوزاد به یک وسیله نیاز دارید که به آن پوار بینی نوزاد یا فین گیر نوزاد می گویند.

10- داروخوری نوزاد: برای آنکه انواع قطره ها و ویتامین ها و داروهای مورد نیاز نوزاد را بتوانید براحتی به او بدهید بدون آنکه در خوردن آنها دچار مشکل گردد و همه ی آنچه را که مورد نیاز بدن او است و پزشک به عنوان دوز مورد نیازش تجویز نموده است بتواند مصرف کند حتماً به یک داروخوری که میزان سی سی دارو یا ویتامین در آن مشخص باشد نیاز خواهید داشت.

نظرات بازدیدکنندگان